Aimy Membesar

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 1, 2010

Kat mana nk cari homemade biskut dam yg garenti sedap?

Fuhhh panjangnyer tajuk... hehe...

Mesti semua org kenal biskut dam kan... biskut raya nostalgia yg semakin dilupakan...

Masa saya kecik2 dulu... biskut dam adalah biskut raya wajib yg mak akan buat, selain samperit, biskut kacang & kuih gunting... tp sejak anak2 dh keje, dh besar panjang, beranak pinak... mak pun dh pencen buat kuih raya... kononnyer nk rs air tgn anak2 pulak...tp hampeh... saya & kakak (sy hanya ader 2 beradik perempuan) masing2 keras tgn + kurang berminat utk buat biskut2 yg mengambil masa berjam2 utk disiapkan... lgpun klu buat 60% mungkin jd...yg selebihnyer.... terhangit la... rupa x cantik laa....at last buat mkn sndri je... (byknyer alasan)

ok, berbalik pd tajuk sy yg panjang td... ntah nape tiba2 sy teringat biskut dam ni... skrg sgt susah nk cari org yg buat... byk2 sample kuih raya yg org bwk kt ofis ni... xde satupun biskut dam tu... mcm nk cari jgak la... tp saya x nak yg jual kt supermarket...sbb kebanyakkan kilang punya... klu sape2 tau yg homemade punya & gerenti sdp mcm mak saya buat...bgatau saya yer... (mcmlah korang penah rs yg mak sy buat...hehe)

Mekasih & Jasamu dikenang... :)



pic credit to this blog
dah jumpa 1 blog... klu xde yg lain maybe leh try tempah kt ctu je...tp x sure samaader order masih dibuka...

2 comments:

tulip said...

betul la.. skang ni susah nak jumpa. dulu2 siap buuat sendiri.

MamaAimy said...

Tulip: tula kan... pg rmh org pun dh xde lg biskut ni...