Aimy Membesar

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, August 18, 2011

Kuih raya peberet sejak azali... :)

1. Kuih Tart - Pantang nampak kt rmh org, Klu kenyang mcm mana pun... mesti nak rs gak at least 1 ker...


Pic credit to: http://anymz-mykitchen.blogspot.com/2011/08/tat-nenas-gebu.html


2. Kuih Dam - tak penah jumpa yg lebih sedap dr resepi turun temurun keluarga mak saya... Tahun lepas beraya di kedah dpt la rs kuih dam ni kt rmh mak lang... mmg habis 1 balang dikerjakan... puas hati mcm org mengidam dpt melepaskan hajatnya... :) tahun ni nk cari mana pulak...buat sendri??? huhu... sape nk tlg buat angkat tgn...sy bg resepi :)

Oh yer, semoga mak lang cpt sembuh dr penyakit kencing manis... Amin.



pic credit to: http://citarasawan.blogspot.com/2010/06/biskut-dam-step-by-step_13.html


3. Kuih samperit/Dahlia - Sama mcm kuih tart, pantang nmpk kt rmh org... msti nk rs... klu sedap mkn sambil pegang balang... klu x sedap 1 dah cukup :)



Pic credit to : http://emunnn.blogspot.com/2010/09/biskut-semprit.html



Rasa2nya itu je kot... Kuih2 moden skrg x brp minat... blh la mkn...cuma feel tu kureng sket mcm mkn 3 kuih diatas...


U all pulak apa kuih raya paling peberet???


p/s: Pada sesiapa yg ada tiga2 jenis kuih di atas ada berani ke nk jemput sy dtg ke rumah... :)


2 comments:

Dr Anisah Ali said...

Salam, kak aimy.
Saya Anisah (random je blogwalking).
Saya baru2 ni pun buat biskut dam, teringat dulu waktu kecil2 mak saya selalu buat.
Nak buat balik, mak saya tertinggal recipe book dia di malaysia.
So, ni nak cari recipe kuih dam yg terbaik...

Do you mind sharing your recipe to me? :D

Boleh kak aimy email ke email saya,
an_neasah@hotmail.com.

syukran, kak aimy.

MamaAimy said...

Hi Anisah...

Salam kenal.

Nti akak mintak resepi dr mak dulu yer... InsyaAllah esok or lusa akak emailkan... :)

ps: Aimy tu nama anak... panggil akak kak maza jer :)