Aimy Membesar

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, March 25, 2009

Milestone Aimy being 4 months++

Aimy mengiring


Dah lama mama x update blog anak mama nie... x dpt update sbb mama x gi keje seminggu... Mak tok demam..so mama lah kena jaga anak mama nie... hari2 mama kena ragging... huhu...

Dalam seminggu klu ikutkan byk benda nk cte..tp utk hari ni mama cuma nk tulis sket milestone anak mama setakat hari ini.

* Dah blh pegang2 barang/mainan/botol susu ( tp sekejap jer.. pastu jatuh blk)
* Baru leh mengiring sket2 (4 months ++ br leh ngiring..bila la plak nk meniarap..berat punggung kot anak mama nie)
* Dah mula kenal & nak senyum2 dgn abah (Yelah...abah asyik hilang mcm chipsmore..sbb tu aimy lambat kenal)
* Klu aimy ngantuk, jgn lah bwk jln..abis melalak2 mcm org pukul (sampai minah salleh pun mintak nk dukung..ingtkan dia sakit ke aperr)
* Dah senang tdo mlm... Alhamdulillah.. (tp mula2 nk tdo tu agak payah la jgk...bila dh tdo x bgun dah.. bagi susu setiap 3-4 jam..then dia tdo blk)
* Pempers dah tukar size M


Perkara yg mama x sabar ttg aimy:

1) Nak tgk aimy niarap, merangkak & jln
2) Nak suapkan aimy makan
3) Nak tgk rambut aimy tumbuh panjang..blh mama ikat tocang..pakaikan sepit & riben comel2
4) Nak pakaikan aimy gaun yg cute2 (masih simpan lagi 3-4 helai gaun cute2 hadiah masa aimy lahir sbb x muat lg)
5) Nak dgr aimy sebut mama & abah
6) Nak tgk aimy pakai baju sekolah & pegi sekolah (yg no 6 ni x masuk akal wat masa ni...aimy br 4 bln...jauhnyerrr imaginasi mama...hehe)

2 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

mak memang macam tu..hihihi..nuha pun x merangkak2 lagik :D

MamaAimy said...

anak buah sy (belah hubby).. 5 bln ++ dah blh merangkak laju... agaknyer lelaki cpt sket sbb dorang lasak kot..