Aimy Membesar

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 25, 2010

Bila mama berniaga

Saya kini seorang usahawan yg berjaya....oppsss...belum berjaya lg...saya baru saja berjinak2 dgn perniagaan kecil2lan menjual kain sutera crepe dari terengganu... Alhamdulillah dari 11 pasang saya berjaya menjual sebanyak 7 pasang...semua ni saya jual dikalangan kwn2 ofis jer...

Agak2 laku x klu saya nk memperkembangkan biz saya ni melalui blog? maklumlah kain sutera kan mahal... ofis saya ni pun staff xdelah ramai sgt... x kan dorang nk beli selalu pulak... tp saya dah google...dah ramai org jual sutera melalui internet...kang x laku la pulak...ishh...takut nk tanggung risiko pulak saya ni...last2... saya buat baju utk sendiri...hari2 pegi keje pakai sutera...mcm mak datin pulak...hehe...


10 comments:

SuZiE said...

cantik sutera t'ganu tu...

rumiza.rashid said...

crepe tganu mmg cantik.memula saya tgk kat psr payang rs nak pengsan tgk sbb cantik sgt.

tulip said...

cantik2. bape harganya?

MamaAimy said...

suzie: a'ah cantik2... rambang mata btl nk pilih..

miza: tu lah kan...saya pun beli kt pasar payang... rs semua nk...modal jer xde...hehe

tulip: harga RM250. InsyaAllah lepas ni nk cuba jual dlm blog..tp nk amik stock baru dulu... nti belilah yer...
leh pakai utk raya lepas bersalin nti... :)

eim said...

cantik2..kalau ada yg baru,bgtahu yek..

trylah masukkan kat blog..mana tahu leh tambah pendapatan lagi hehe

RiEda96 said...

slmt brbusnes mamaaimy. Tahniah. Smg bjy bsnesnya yer. Nt sy tlg pomotkan, lau ada y intrestd, kt coling2 k?

MamaAimy said...

iem & reada: t.kasih... ni yg bersemangat nk teruskan biz melalui blog... tgu amik stock baru dulu yer... x tau lg bila pulak nk blk trgu...bulan 5 ni kot... :)

Elyn Sani said...

bape rega die?? i ske sutera. lelagi kaler terang2 ni hehehe. updet me okeh

MamaAimy said...

Elyn: Harga RM250. Nti saya amik stock baru dulu then saya masukkan dlm blog... if nak jumpa kt luar pun bleh... tp lambat lg kot...bln 5 baru nk blk trgu... :)

Nina said...

Cantik la...susah nak jaga tak?? Al-maklum la orang rajin, kuar la soalan mcm tue...